״דוקטור״ ורנון קולמן



סרטון וידאו של ״ד״ר״ ורנון אדוארד קולמן (הסבר על המרכאות ועל האדון בהמשך) חורך בימים האחרונים את אתרי וקבוצות ״חושפי האמת של כל האמת על האמת של שקר הקורונה״. כותרת הסרטון: ״ה-CDC מודה: ׳החיסון יפגע מיידית בבריאותם של 167 מליון מתושבי העולם!׳”

הסרטון נפתח בהצהרה הדרמטית – ״אם למישהו ברשתות החדשות המיינסטרימיות יש יושרה כלשהי, הם ישבצו את הידיעה הבאה במקום המרכזי של משדר החדשות הקרוב. זהו הסרטון הקצר ביותר שאי פעם צילמתי, והוא כנראה החשוב ביותר״. יש להודות שאורכו של הקליפ הוא אכן 2 דקות וחצי בלבד,משמע כחצי שעה פחות מרוב הסרטונים של מר קולמן שיצא לי לצפות בהם, כך שלפחות הצהרה בה הוא נפתח היא אמת.

למעשה, לא נאמר בו אף דבר שקר, לא בו וגם לא בפוסטים שהדהדו את המסר המועבר בו, דוגמת פוסט של כוכבת המדור ד״ר לתקשורת יפה שיר-רז. מה שמוצג נופל תחת ההגדרה של הפתגם ״חצי אמת גרועה משקר שלם״, הולכת שולל אלגנטית בדרך למסר המיועד.

בסרטון מציג קולמן את הטבלה הבאה, הלקוחה מדו״ח של ה-CDC המתעד את תחילת מבצע החיסון נגד קורונה. קולמן מסביר שרואים בטבלה כמות עצומה של תופעות לוואי מסוכנות לחיסון, כ-5,000 איש מתוך כ 200,000 איש בלבד שהתחסנו עד כה. ״אם נכפיל זאת ב 6 מיליארד האנשים שעוד עתידים לקבל את החיסון״, מסביר קולמן, נגיע חיש קל לכותרת הסרטון! מדובר בתופעות לוואי שלדברי שיר-רז, למשל, הן ״בדרגה שמנעה מהם לבצע פעילויות יומיומיות או לעבוד ודרשה השגחה רפואית״, לכאורה כמו שכתוב בתחתית הטבלה (רק עם ״או דרשה״ במקום ״ודרשה השגחה רפואית״. פרט כמעט לא מהותי).


page 6 CDC AE vaccine rollout

מה מייצגת הטבלה

הטבלה לקוחה מעמוד 6 בדו״ח הזה שהוכן על ידי ה-ACIP, הועדה המייעצת לנהלי חיסונים ב-CDC, והיא  מוצגת בלי להסביר שהמספרים המופיעים בה הם נתונים שהתקבלו ממערכת בשם V-Safe, אחת מכמה מערכות מעקב אחרי תופעות לוואי אפשריות מחיסונים (בדומה למערכת VAERS העצומה לדיווח עצמי).

לאחר שמתחסן נרשם למערכת, מערכת V-Safe משתמשת במערך הודעות טקסט ושאלונים אונליין כדי ליצור עמו קשר בימים שלאחר החיסון ולבקש דיווח על מצבו (ובהמשך מזכירה גם להגיע לקבל את מנת החיסון השניה במועד). במידה והמשתמשים מדווחים על תופעות לוואי החורגות מהפרופיל הצפוי, מוקפצת התראה ל-CDC, שיוצר קשר עם המתחסן כדי לברר את מצבו.

במילים אחרות, מה שמופיע בטבלה הוא לא מספר המחוסנים שתגובה בריאותית קשה מאיימת עליהם, כי אם מספר האנשים שדיווחו דרך האפליקציה על אחד או יותר משלושת המצבים: אי הליכה לעבודה אחרי קבלת החיסון, תופעות לוואי שמנעו מהם לעסוק בפעולות יומיומיות, או ביקור אצל ברופא. ואכן, עבור אנשים רבים הפעולה שהמערכת החיסונית נקראת אליה באמצעות החיסון כוללת לא פעם גם עליה למשך יום או יומיים בחום הגוף, כאבי ראש, חולשה ותופעות דומות.

כמו שמסבירים לכל מתגייס טרי – ״קשה באימונים – קל בקרב״ץ תופעות לוואי זמניות אלה הן לא סימן שמשהו רע קורה כי אם ההיפך, שהמערכת עובדת ומתאמנת נגד פולש עתידי. רשימת תופעות הלוואי הצפויות בעקבות הפעולה התקינה של החיסון פורסמה במקומות רבים, בין השאר באתר ביה״ח איכילוב (והנה צילום מסך מהחלק הרלוונטי במסמך).



איכילוב תופעות לוואי חיסון קורונה



הטבלה המוצגת בסרטון כאילו מופיעים בה 5,000 איש שהחיסון היווה סכנה עבורם, מייצגת למעשה 5,000 איש שהיו להם תופעות לוואי לא נעימות אך קלות יחסית וצפויות. מי באמת סבלו מתופעות לוואי חמורות יותר מהחיסון? צריך לדפדף רק 2 עמודים אחורה. בעמוד 4 של אותו הדו״ח כתובים המספרים הרלוונטיים: 6 אנשים בלבד שהופיעה אצלם תגובה אלרגית, טופלו מייד במקום ומצבם טוב. זאת כאמור מתוך מעל 200,000 מחוסנים עד 18.12.



עמוד 4 מדוח ה ACIP



לשם הפרופורציה נזכיר שבאותם 5 ימים שבטבלה (14 עד 18 בדצמבר) בהם ששה מגיבים אלרגיים התאוששו בביתם מהתגובה לחיסון, מתו מקורונה כ-15,000 אמריקאים ונדבקו בה מעל מיליון. רק באותם חמישה ימים. פרופורציה.


מי הוא ורנון קולמן?



מר ורנון אדוארד קולמן, שהתפרסם מאד בתקופת הקורונה בדמות הרופא האנגלי הקלאסי על הכורסה עם סרטוני ״חשיפות מזעזעות״ כגון אלה, למעשה אינו רופא כיוון שרשיונו לעיסוק ברפואה אינו בתוקף. עם זאת, הוא מתייחס לעצמו לעתים כ״פרופסור ורנון קולמן״, מאחר והוא מתהדר בתואר ״פרופסור כבוד למדעי הרפואה ההוליסטית״ מטעם האוניברסיטה הפתוחה של סרי לנקה (אני יודע שזה נשמע כאילו אני ממציא את זה, אבל לצערי אפילו הדמיון שלי לא עד כדי כך מפותח).

מר, סליחה, פרופסור קולמן ידוע כבר מעל 40 שנה כמתנגד לחיסונים וכמקדם תיאוריות קונספירציה שונות ומשונות. בשנות ה-80׳ למשל הוא טען שאיידס הוא המצאה ותרמית שנועדה להפיק כסף לתעשיית הבריאות, וכתב לעיתונים שונים ״המחלה שאנו מכירים כ׳איידס׳ אינה קיימת ומעולם לא היתה קיימת״.

חלק מ-85 הספרים שהוציא בהוצאה עצמית, דוגמת ״כל מי שמספר לך שחיסונים הם בטוחים ויעילים משקר״, ״איך למנוע מהרופא שלך להרוג אותך״ ו״האפוקליפסה בפתח״ נמכרים גם כיום באמזון.



vernon coleman books



בנוסף ל-85 הספרים שהוציא הפרופסור הפורה, הוא מתפרנס גם מכתיבת טורים שבועיים של 3,000 מילה ומעלה לצהובונים אנגליים (The Daily Star, The Sun, The People) ומהפעלת לא פחות מ-200 (!) קוי עזרה טלפוניים מפוקפקים בנושאי ״רפואה״, הכוללים בין היתר את קו היעוץ לגברים – ״How To Make A Large Penis Seem Smaller”, לנשים – ״Penis: Get Used to One Inside You״, קווים לשני המינים ליעוץ שיפור הטעם בעת מין אורלי, ועוד כאמור כ-200 נוספים. שוב, אני יודע שזה נשמע שאני ממציא פה, אבל שוב אני נאלץ להבהיר בצער שהמציאות עולה פה על דימיוני המוגבל.

ה״ד״ר״ שהוא גם ״פרופסור״ מצליח לשטות במיליוני אנשים עם זרם קבוע ושוטף של דיסאינפורמציה, והתקבע בחוגים רבים כבר-סמכא לענייני ״תרמית הקורונה״. בהתאם, נאומי הכורסה השלווים עם המשקפייים על קצה החוטם זוכים למאות אלפי צפיות בערוץ היוטיוב הרשמי של קולמן, ועוד כמות לא ידועה (שיש המעריכים במיליוני צפיות) באתרים שונים המעלים את הסרטונים מחדש פן יוטיוב תסיר אותם (מה שאכן קורה מפעם לפעם).



בונוס




בנוסף להצגה המטעה של תופעות הלוואי בטבלה כמסוכנות (והצגת רשימת תופעות הלוואי האמורות עם ״ו״ במקום ״או״ ביניהן), לא מעט מהמתנגדים לחיסון מצאו גם שורה ״שערורייתית״ נוספת בטבלה. הנה למשל מהפוסט של ד״ר לתקשורת יפה שיר-רז:

״ועוד דבר מטורף שקורה בשקט בשקט ומתברר רק מהטבלה: מתברר שכבר החלו לחסן נשים הרות. ליתר דיוק, כבר אלפים. זאת, למרות שכזכור, משרד הבריאות הבריטי במפורש כתב שאין מידע ושאפילו מחקרי הרעילות בבעלי חיים לא הושלמו. ׳החיסון איננו מומלץ לנשים בהריון. עבור נשים בגיל הפוריות, יש להחריג הריון׳ “.  

ואכן בשורה השלישית ניתן לראות שמתוך 200,000 המחוסנים, כ-900 היו נשים בהריון. ״מטורף!״. או שבעצם ייתכן בהחלט. זאת מאחר והחיסון של פייזר אמנם לא היה אמור להיבדק על נשים בהריון, אך במהלך הניסוי 23 נשים נכנסו להריון באופן בלתי צפוי. 9 מהן החליטו לפרוש כשזה נודע להן, אך 14 נשארו בניסוי והן במעקב.

בעקבות חווות דעת אימונולוגיות וכן בעקבות מחקר על 23,000 נשים בהריון שאובחנו עם קורונה ונמצא שסיכוייהן להגיע לטיפול נמרץ גדולים פי 3 משל נשים שאינן בהריון, ה-CDC וה-ACOG קבעו שאין כל מניעה לחסן נשים מיניקות ובהריון. ההמלצה סוייגה בכך שיש להבהיר לכל אישה בהריון את הנתונים וכן שהחיסון טרם נבדק באופן מלא על פלח אוכלוסיה זה, ושזו צריכה להיות בחירה אישית של האישה. ממילא בשלב זה מחוסנות רק נשים בקבוצות סיכון (עובדות רפואה, חולות סכרת וכיו״ב) וכמובן ממשיכים במעקב הדוק במיוחד גם אחרי מי שחוסנה במסגרת הניסוי וגם מי שמחוסנות כעת.

גם בישראל, משרד הבריאות והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה החליטו על המלצה מסוייגת:

״אין מניעה מחיסון נשים המתכננות הריון, נשים הרות או מניקות. […] במדינת ישראל, בשלב זה, ההמלצה הינה לאפשר זאת לנשים הרות בסיכון גבוה להדבקה, דוגמת עובדות מערכת הרפואה ואחרות הנמצאות בסיכון גבוה למחלה קשה והחפצות בכך.
המלצתנו הינה לחסן נשים מניקות.
לא נדרשת בדיקת הריון טרם החיסון.
אין מניעה מחיסון נשים המתכננות הריון כמו זוגות המיועדים לטיפולי הפריה חוץ גופית .״

מי היה מאמין שטבלה אחת של 3 שורות יכולה להכיל כל כך הרבה ״שערוריות״? אבל  ד״ר שיר-רז, בניגוד לד״ר פרופסור מר ורנון קולמן, היא כנראה כשפית אמיתית, אלכימאית שיודעת להפוך גם חומרים סתמיים לזהב.


2 Comments

אורי · January 10, 2021 at 9:01 pm

Thanks.

I didn’t get something, you provided an explanation regarding 23 out of 900 pregnant women who were part of the Pfizer trials. What about tye other 877?

Kulu Orr · January 14, 2021 at 9:13 pm

Hi Uri,
The 900 pregnant women were out of the 200,000 who were vaccinated thus far, as appeared in the CDC report. They were not part of the 18,000 vaccinated in the Pfizer phase-3 trial, of these 23 were pregnant. I guess it can be a little confusing but read the paragraph again and I think it’ll make sense.

Comments are closed.