בדרך להחלמה – בימי קורונה

( שימו לב שיש פוסט עדכון פה, עם תוצאות נהדרות ותודה ענקית! )

האסון ושמו קורונה הופך במקרים רבים את מי שכבר היה אומלל לאפילו אומלל עוד יותר, וזוהי למעשה בקשה לעזרה כי הגיעו מים עד נפש.

אחת מהעמותות שאני פעיל בהן היא בדרך להחלמה, שמסיעה ילדים פלסטינים שחולים במחלות קשות מהמחסומים לבתי חולים בישראל. העמותה מבוססת ב 100% על מתנדבים ואין אף לא מקבל שכר אחד בעמותה. בימים רגילים יש אצלנו מעל 2,000 מתנדבים, שמסיעים כל כל שנה עשרות אלפי חולים. לפרטים מלאים אפשר לקרוא את הדו״ח של 2019 שהעליתי לאתר.

בדרך להחלמה בימי קורונה

הפעילות בעמותה היא הצלת חיים ממש ובפועל, כפשוטה, לא כמטפורה: ילדים קטנים שכדי לחיות חייבים לקבל דיאליזה, הקרנות, כימותרפיה ועוד. מדובר על משפחות עניות, שאם לא יהיה מי שיסיע אותם הן פשוט תצטרכנה לוותר על הטיפול כי מונית מהמחסום לבית החולים (וחזרה) עולה מאות רבות של שקלים שזה מעבר להישג ידן.

מטורף לחשוב על כך שפעולה שהיא כל כך פשוטה לנו, נסיעה של כמה עשרות דקות באוטו, יכולה להוות גזר דין של חיים או מוות בשביל ילד קטן. עובדות טריוויאליות לכאורה שרובנו לא חושב עליהן כלל, כמו שאנחנו ישראלים ושיש לנו רכב ורישיון, נותנות לכל אחד מאיתנו את כוח העל להביא ממעבר לאופק את בית החולים שילד או ילדה משוועים להגיע אליו.

העמותה מצליחה פחות או יותר לעמוד בעומס הנסיעות בימים רגילים, אבל כעת נקלענו למשבר בגלל המצב: רוב המסיעים הם פנסיונרים (משמע בקבוצת הסיכון לווירוס הקורונה) ולכן הפעילות ירדה כמעט לאפס. 12 מתנדבים פעילים בסך הכל. טיפה בים ביחס לצורך.


כמה נקודות לשיקולכם:

  • כשמסיעים בעמותה אין שום התחייבות לגבי היקף. אפשר להסיע רק כמה שרוצים. אפילו אם תסיעו פעם אחת בלבד הצלתם נפש. ילד. משפחה.
  • לא צריך להיכנס לשטחים – המשפחה מגיעה לצד הישראלי של המחסום ולוקחים/מחזירים אותה לשם.
  • את הכסף על הדלק מקבלים חזרה (מאחר וכאמור אין מקבלי שכר בעמותה, כל שקל מכל תרומה לעמותה הולך להחזרי דלק למתנדבים. אין המון תרומות, אבל מספיק כדי לכסות זאת).
  • ההסעה אינה הפרה של הוראות הבידוד, מאחר ומדובר בנסיעה לצורך חיוני (מאין כמותו).
  • הסיכון להידבק בקורונה נמוך מאד, אבל כמובן קיים כמו בכל יציאה מהבית (אפילו לסופרמרקט). חשוב עם זאת לזכור שאם אתם לא בקבוצת הסיכון (בלי מחלות נשימתיות, לא מעל גיל 65, לא מעשנים כבדים) כל הממצאים עד כה מראים שהסיכוי לפתח מחלה עם סיכון עבורכם נמוך מאד, אפילו במקרה הלא סביר שתידבקו.

אז אם אתם לא בקבוצת הסיכון ומוכנים להסיע ו/או להחזיר ילד לבית חולים לטיפול מציל חיים, אנא בבקשה פליז פליז כתבו לי בפרטי, שלחו ווטסאפ או צלצלו (050-9080200) ואדאג שישבצו אתכם לפי בחירתכם לפי הזמן והמקום שמתאימים לכם (יש הסעות בכל חלקי הארץ).

המצב הנוכחי של כולנו הוא באמת מעאפן כרגע, לכל הדעות. אבל יש לא מעט בני אדם שיחסית אליהם אנחנו במצב מדהים, ממש גיבורי על. זו הזמנה להשתמש בכוחות העל (היחסיים) שלנו כדי להפוך לפייה מצילת חיים. לשעה או שעתיים, אפילו חד פעמית.

אל תהססו.
תודה!!!

( שימו לב שיש פוסט עדכון פה, עם תוצאות נהדרות ותודה ענקית! )


נ.ב.
מי שלא רוצה או יכול להסיע אבל רוצה לתרום, מוזמן לעשות זאת דרך אתר העמותה. אפשר לתרום בכרטיסי אשראי, פייפאל, או באמצעות ״עיגול לטובה״.