וירוס מנטלי – Christiane Northrup




הטקסט נכתב עבור ולבקשת מכון דוידסון (הזרוע החינוכית של מכון ויצמן), כתגובה לסרטון קונספירטיבי של רופאה בשם כריסטיאן נורת׳רופ.

לא ברור לי כמה רלוונטיים יהיו נתונים וממצאים מחקריים עבור מי שיש בעיניהם אפשרות שכל העולם המדעי והרפואי קושר קשר ענק נגד האנושות. אין הרי בעיה לכלול כל מחקר או מקור מידע שיצוטט, מבוסס ככל שיהיה, כחלק מהקונספירציה.

אבל אולי אני טועה בהסתייגויות שלי. והלוואי שהנגשה של עובדות ומידע מחקרי ימתנו את שרשרת ההפצה של הוירוס המנטלי הזה.




עוד בטרם סיים סרטון ״Plandemic״ המופרך להסב נזקים ולערער את אמון הציבור בקהילה האקדמית והרפואית, והנה מגיע סרטון נוסף המתאפיין ברמת אמינות דומה. הפעם מדובר בראיון עם הרופאה הכוכבת ד״ר כריסטיאן נורת׳רופ:

  • ״החיסון נגד קורונה הוא חיסון RNA שישנה באופן יסודי את ה DNA האנושי״.
  • ״המתכות שבחיסונים הופכות את גופינו לאנטנות 5G״.
  • ״ננו-רובוטים בחיסון יקחו את כל הנתונים על המחוסן, כולל נשימה, קצב לב, פעילות מינית (!), איכון מיקום ועוד ויאחסנו בענן״.
  • ״הננו-רובוטים מהחיסון משתלבים ב DNA שלך ומאפשרים לשלוט בך דרך 5G״.






הרשתות החברתיות סייעו להפוך את הסרטון ללהיט ויראלי, בעיקר בארה״ב שם ד״ר נורת׳רופ היא כוכבת, או אם לצטט מאחד מהפוסטים (שרק לו יש כבר כ 500 שיתופים): 

״היא הייתה 10 פעמים אצל אופרה ווינפרי. כל אמריקאי מכיר אותה. היא מגה סלב. היא דוקטור שחיברה 3 ספרים שנמכרו במאות מיליוני עותקים. היא מולטי מיליונרית… מה האינטרס שלה לפרסם “תיאוריית קונספירציה” שתהפוך אותה להזויה ותפגע בשמה הטוב?״

נשמע הגיוני. למה שרופאה מוסמכת, מכובדת ומפורסמת תסכן את שמה הטוב אם הדבר אינו בנפשה? האין זה אומר שבאמת הגיעו מים עד נפש?

זהו, שההיפך.

שמורות לד״ר נורת׳רופ זכויות על מספר ספרים שהוציאה בעבר בנושאי נשיות, אבל היא הפכה לכוכבת-על בדיוק בגלל שכבר שנים היא מקדמת רעיונות אנטי-מדעיים כמו אסטרולוגיה, מכירה של תוספי מזון לא מבוססים, התנגדות לחיסונים והמלצה על מעבדות שהתחזו לרפואיות ואף שילמו על כך קנסות עצומים. גם את Plandemic הקונספירטיבי והשקרי היא קידמה לחצי מיליון העוקבים שלה ותרמה רבות להפצתו.

על אשת השיווק, מקדמת כזבים מקצועית, אין אם כך הרבה מה להתפלא.
מה לגבי הסחורה? 

באשר ל״חיסון ה RNA שיתחבר ל DNA האנושי וישנה אותו לנצח״ (או כפי שהיא מנסחת זאת – “!There’s no detox from this thing”). ראשית, יש כרגע לקורונה 44 חיסונים בניסויים קליניים ועוד 92 חיסונים בבדיקה במעבדה, הפועלים בשלל טכנולוגיות שרובן המכריע כלל אינו קשור ל RNA. 
ושנית, גם אם נתייחס לחיסונים הספורים במירוץ שכן עושים שימוש ב RNA, הרי שאין שום קשר בין הטכנולוגיה הזו לבין שינוי בגנום האנושי. ה RNA שבחיסון כלל אינו בא במגע עם ה DNA של המתחסן, ומהווה רק תבנית עבור התא לייצור האנטיגנים שמאמנים את המערכת החיסונית להילחם בנגיף הקורונה.

״ננו-בוטים המסתובבים בגופנו ומעלים נתונים ביומטריים לענן״ אפשר יהיה למצוא בעתיד הנראה לעין רק ביצירות מדע בדיוני. לעומת זאת ננו בוטים המתחברים ל DNA של האדם ו״מאפשרים תכנות שלו מרחוק באמצעות 5G״ שייכים לקטגוריה קצת אחרת, של פנטזיה, כיוון שקרינת 5G מהאנטנות הסלולריות אפילו לא חודרת את שכבת העור החיצונית (אם כבר, קרינת ה 5G מהאנטנות תהיה נמוכה משמעותית בעוצמתה מהקרינה הסלולרית כיום, בדיוק בגלל החדירות הנמוכה יותר של גלים בתדר הזה, מה שמחייב פחות אנטנות חזקות ויותר אנטנות חלשות).

ובאשר ל״מתכות המזיקות בחיסונים״, מדובר במיתוס שבגלל הפופולריות שלו נחקר רבות, כולל במחקרים שמומנו על ידי ארגונים הטוענים לנזק מחיסונים. יש חיסונים שמכילים מלחי אלומיניום שנמצאו כמשפרים את היווצרות התגובה החיסונית. זו פרקטיקה בדוקה היטב שכן משתמשים בה כבר 90 שנה. יש בגופנו מתכות רבות (ברזל, נתרן ואשלגן בכל מקום וכן, גם אלומיניום). מחקרים בתחום מצאו שוב ושוב שלכמויות המזעריות של מלחי אלומיניום אין כל השפעה על מאזן המלחים בגופנו, וממילא אלומיניום הינו אחד החומרים הנפוצים ביותר בכל מזון (ולמעשה בכל מקום, מעצם היותו היסוד השלישי הנפוץ ביותר על פני כדור הארץ, אחרי חמצן וסיליקון). תינוק בן חצי שנה למשל יקבל בחלב אם כפליים אלומיניום מאשר בחיסונים (ואם הוא ניזון מפורמולה – פי 30 יותר). הכמויות המיקרוסקופיות בחיסונים, שפחות מ 1% מהן נספגות מלכתחילה, בוודאי לא יהפכו אדם ל״אנטנת 5G״. מה גם ששוב – קרינת 5G סלולרית, ממש כמו קרינת אור השמש העוצמתית ממנה בסדרי גודל רבים, כלל אינה חודרת את עורנו. 

לסיכום, מדובר פה בתערובת אקזוטית במיוחד של תיאוריות קונספירציה מופרכות: חיסונים, מניפולציות גנטיות, 5G, פייקורונה וכמובן ביל גייטס שיהפוך את כולנו לעבדים. אפשר לצפות בסרטון בכיף, רק חשוב להוסיף בתחילתו שקופית:

״כל קשר בין הדמויות וההתרחשויות המתוארות בסרטון זה ובין המציאות הוא מקרי בהחלט. המציג הינו רופא”.